Jak být více produktivní?

V první řadě je třeba si uvědomit, že ačkoliv je to trend dnešní doby, není možné být 100 % času produktivní. Není to dlouhodobě udržitelný způsob, jakým lze fungovat a rozhodně to není zdravý způsob, jak nad životem uvažovat. Kromě zdravé míry relaxu se často naskytnou i dny, kdy prostě produktivní nebudete. Celý den se budete potácet od jednoho k druhému, budete prokrastinovat a na konci dne zjistíte, že jste neudělali zhola nic… A to je v pořádku.
hospodaření s časem
Pro dny, kdy ale potřebujeme a chceme být produktivní ať se jedná o úkoly spojené s prací, domácností, nebo osobními záležitostmi, existuje spoustu typů, které nám se soustředěním pomůžou. Pojďme si některé z nich představit:
Prvním pravidlem produktivního dne je organizovanost. S tím, abych si svůj den co nejlépe zorganizovali nám může sloužit časové rozdělení dne a úkolů, ale úplně nejvíce nám pomůže „to-do list“. Jak Vám mnoho lidí potvrdí, to-do list je naprosto geniální nástroj. Jinými slovy je to seznam úkolů. Pokud máme své úkoly na papíře nejen, že nemůžeme na nic zapomenout, ale také se nám úkoly lépe časově plánují. Kromě toho má to-do list i dobrý vliv na psychiku. Pokud máme všechny úkoly zaznamenané je to naprosto něco jiného, než když si během dne náhodně vzpomínáme na všechno, co bychom měli ještě udělat.
Dalším způsobem, jak si svou práci co nejlépe zorganizovat, je rozdělit ji na několik pravidelných cyklů. A mezi práci zařadit i povinný několika minutový odpočinek. Díky tomu se lépe vyhneme nechtěnému odpočinku během práce, ztráty soustředění, únavě atd.
organizovatnost na tabuli
Častým problémem, který nám nedovoluje se soustředit je prokrastinace. Tu ve většině případů podněcují chytré telefony a sociální sítě. Po dobu, kdy se potřebujeme soustředit na určitý úkol je nejlepší vypnout upozornění anebo nejlépe zapnout letecký režim. Pro tyto účely existují i aplikace, které nám po dobu vykonávání nějakého úkolu, nedovolují používat sociální sítě.
Zkuste některý z těchto typů zařadit do své denní rutiny a uvidíte, o kolik práce navíc a snadněji uděláte.