Můžeme provádět čištění rozvodů vzduchotechniky sami?

S rok od roku se zvyšujícími průměrnými letními teplotami spoléhá stále více lidí, co se ochlazení týče, na klimatizace. V nejrůznějších obchodech a institucích se již dokonce staly standardem, a své místo si stále více nachází i v běžných domácnostech, zejména u obyvatel bytů, kteří nemají chatu ani chalupu či kousek pozemku, na kterém by si mohli postavit bazén.

Ovšem to, co se může na první pohled zdát jako vhodná investice se může velmi brzy změnit, pokud se o klimatizaci nebudeme řádně starat. Tím se totiž značně sníží nejen její výkon, ale také předpokládaná životnost. A to je přesný opak toho, co bychom chtěli.

I to jsou důvody, proč bychom neměli zanedbávat pravidelné čištění rozvodů vzduchotechniky. Zde je však poněkud problém, jak už to u takovýchto složitých systémů bývá. Prakticky nikdo kromě vyškolených zaměstnanců neví, jak v tomto případě postupovat.

rozvody velkého klimatizačního zařízení

Jistě, můžeme se o to pokusit sami, koneckonců potřebné přípravky jsou volně dostupné. Ovšem naprostá většina z nás dokáže vyčistit pouze malou část. Nedokáží se totiž dostat do užších trubek, které vedou ke zdi a které jsou nezbytné pro správné fungování celého systému. Problém je, že tyto trubky se během provozu zanáší prachem. I když totiž pravidelně měníme filtry, některé větší částice se nedostanou až k němu. Proto je nutné vyčistit skutečně vše, nejen ty části, ke kterým máme snadný přístup.

klasická domácí klimatizace

Proto, pokud skutečně nemáme potřebnou kvalifikaci, je dobré zavolat odborníka. V naprosté většině případů je to levnější řešení, navíc budete mít jistotu, že vše bude provedeno skutečně rychle, ale přitom důkladně a profesionálně.

To samozřejmě platí nejen pro domácí systémy, ale také pro ty, které jsou nainstalované na prodejnách a v kancelářích. Ty jsou navíc vystaveny podstatně větší zátěži, neboť objem vzduchu bývá často větší, nemluvě o vše i vyšším počtu lidí v oněch místnostech. Není tedy divu, že potřebují kontroly poněkud častěji. Ale rozhodně se to vyplatí – zákazníci se pak v obchodě zdrží déle a obvykle toho i více nakoupí. A to obchodu jen prospěje.