Poslední generace byla veleúspěšná a prodala se ve více než 400 000 kusech a ovládla tak 40 procent trhu s automobily. Jak moc se designově změnila? A doznala změn i pod kapotou?
Už na první pohled je patrné, že se vizuálně posunula a zezadu připomíná nové BMW. Už nemá přední dělená světla, původně odhadovaná jako trojúhelníková jsou naproti předpokladům protáhlá ve tvaru čtyřúhelníku přecházející z robustní masky chladiče, která je do široka roztažená.
Aerodynamika slibuje pouze 0,24 odporu, což je špičkou ve své třídě. Motorově se bude nabízet v benzínové variantě 1,5 TSI, tu doplní diesel 2,0 TDI. Následovat budou připravované alternativní pohony jako je plug-in hybrid s benzínovým motorem 1,4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotorem o výkonu 75kW s dojezdem až 55 km na jedno nabití a verze G-TEC na zemní plyn o výkonu od 81 kW po 150 kW. V dieselové variantě bude možný i pohon 4×4 i ve verzi s automatickou převodovkou. Vybrat si bude možno i na poli podvozků. Standartní silniční v základní výbavě bude možné zaměnit za sportovní, který je o 15 mm nižší, anebo o ten na špatné cesty, který je o 15 mm vyšší.
Ve dveřích nalezneme výbavu Simply clever, zasunutý smetáček, deštník a škrabku na led. Příjemným překvapením jsou vyhřívaná ventilovaná masážní sedadla. Prostor pro zadní sedadla slibuje o 8 cm více oproti předchozí generaci. Opěrky mají výklopné uši pro pohodlnější odpočinek během dlouhé jízdy. Ve spodní části středového panelu je ovládání klimatizace pro spolucestující. Kufr nabízí až úchvatných 600 litrů volného místa samozřejmě podle motorizace vozu.
Interiér prošel velkými změnami. Volant má vzhledné dvoubodové uchycení. Za ním je umístěn první desetipalcový displej, který ovšem není ve standartní výbavě, v té se nabízí klasické budíky. Druhý přístrojový panel je umístěn uprostřed přístrojové desky je taktéž deseti palcový. Velkým překvapením je takzvaný Head up displej, který promítá plnobarevné informace na přední sklo. Krom ovládání 3 zónové klimatizace, teploty vzduchu, navigace a dalších funkcí, umožňuje i plynule měnit nastavení pružení podvozku přímo na displeji. Pod ním je umístěno několik tlačítek pro rychlý vstup do menu. Ve středovém panelu je umístěn elektronický ovladač automatické převodovky DSG, držák na nápoje a zavírací úložný prostor.
Vůz by se mohl prodávat už začátkem příštího roku, avšak cena ani přesný datum uvedení na trh bohužel doposud není znám.